Saturday, January 30, 2010

wanita solehah















"Wanita hiasan dunia,
Seindah hiasan adalah wanita solehah........"

Itulah lagu yang agak terkenal tidak lama lalu.Betul ke wanita itu hiasan dunia?Betul....mereka ini adalah hiasan yang cukup indah,tetapi bukan semua yang indah.Yang indah itu adalah yang solehah.Mereka Allah ciptakan dengan wajah yang cukup indah,kulit yang lembut,manis apabila ketawa,bercakap dengan penuh sopan santu dan budi bahasanya,mempunyai hati yang sangat sesitif dan dia jugalah penompang bagi setiap insan yang bergelar ar-rijal(lelaki).Wanita ini cukup mudah untuk masuk ke syurga.Hanya perlu turut apa yang diajarkan Islam dan taati suami.Tetapi kita mesti ingat yang wanita jugalah tang paling ramai masuk ke neraka dan ramai lelaki masuk bersama mereka...........Mengapa?
Senang sahaja jawapannya.......wanita kini telah menjadi lebih daripada apa yang telah ditetapkan kepada mereka.Bagaimana mereka boleh jadi begitu?Pun senang juga......semuanya daripada ar-rijal....
Wanita itu ibarat mutiara yang bersinar menyinari seluruh alam,
Setiap mutiara tidak akan terus menerus bersinar,
Ia juga memerlukan penggilap,
Siapakah penggilapnya?,
Dia adalah Lelaki........................
Wanita itu cukup indah.Keindahan itu dapat diserlahkan lagi dengan kehadiran deorang lelaki yang akan memimpin mereka ke arah yang lebih baik lagi.
Wahai sahabatku dan para muslimah sekalian, jika baik akhlak seoarang lelaki itu maka baiklah kamu.......jika sebaliknya maka rosaklah keturunanamu.
Jadilah kamu seorang yang soleh dan solehah maka akan datang pada suatu hari kelak para mujtahid yang akan menegakkan maruah agama Islam, dan mereka itu akan datang daripada keturunanmu sendiri..............Insyaallah<<>>

No comments:

Post a Comment