Monday, December 28, 2009

Meniti ke Akhir Hayat



Salam.
Kita selalu mendengar akan kata-kata yang ber bunyi 'setiap yang hidup pasti akan mati'.Kata-kata itu tidak asing lagi kita bagi seorang insan yang betul-betul sudah fasih dalam kehidupan.
Kata-kata itu sering diungkapkan oleh para pentazkirah, para ustaz dan mungkin ibubapa kita sendiri.Tetapi insan kini yang berfikiran terlalu luas memikirkan bahawasanya kehidupan ini masih panjang lagi..................tidakkah kita terfikir tubuh yang sihat tidak kekal selamanya.
Bagi sesetengah panganut agama mengatakan bahawa hidup ini hanyalah sekali dan kita perlu melakukan apa sahaja sebelum mati.Pemikiran yang diberikan memang benar tetapi ada batasannya.
Cuba anda duduk sebentar dan fikirkan masa depan anda dengan berbekalkan amalan hari ini.Adakah cukup bagi kita untuk mendapatkan tempat yang terbaik di akhir nanti.........bayangka apabila tubuh kita sudah terbaring kaku dan kemudiannya dimandikan,dikafankan,disembahyangkan dan dikebumikan..................Apa yang akan berlaku selepas itu..........di mana arah tuju kita SYURGA atau NERAKA.................
Ingatlah itula tempat akhir bagi segala-galanya dan itulah tempat kekeal bagi kita........
wallahualam.............<<>>

No comments:

Post a Comment